Belépés

Biorezonancia

Víz

Ön dönt iszik, vagy inkább beteg!

Ismert
tények: 

  • Az
    újszülöttek kb. 75-80%-át víz képezi.
  • A felnőttek
    testének kb. 60-70%-a víz,

pl. egy 80 kg súlyú felnőtt szervezet
kb. 54 l
vizet tartalmaz.

  • Az agy
    78%-a,
  • vér 86%-a,
  • szív 77%-a,
  • máj 84%-a,
  • az izmok
    70%-a víz.

Dr. F. Batmanghelidj felfedezését az orvosi gyakorlatban, a kerék
felfedezéséhez lehet hasonlítani: egyszerű, de zseniális és minden eddigi
hozzáállást megváltoztat

Batmanghelidj professzor nézeteit immár több tucat orvosi konferencián adta elő,
szervezetek jöttek létre ezen paradigma terjesztése érdekében és számos
elismerést söpört már be érte. No, de minket a gyakorlati megvalósítás érdekel.
Nézzük, mi is ez a "felfedezés".

A professzor kutatásai alapján rájött, hogy a krónikus (folyamatos) vízhiány az
oka a legtöbb testi betegségünknek! Az emberi test eredeti terve ugyanis
tökéletesebb, mint képzeljük. Egy igen bonyolult, ámde célirányos vízszabályozó
rendszer működik testünkben, amely vízhiányos állapotban készleteinket a
megfelelő elsőbbségi szabályok figyelemben tartásával csoportosítja át. Azaz
elsődlegesen az agyunkat táplálja, aztán a létfenntartó rendszereinket és így
tovább a szervezetünk működéséhez nélkülözhetőbb szerveinket (mint például
izületeinket).
A probléma ott kezdődik, hogy a vízhiányos állapotot mindenki a szomjúság
kialakulásával, a "száraz száj" érzéssel azonosítja. Holott a száraz
száj érzés kialakulása a vízhiány már egy elfajult állapotához tartozik.
Ilyenkor szervezetünk már régen szomjazik, csak mi nem vesszük észre ennek
jeleit, mert hosszú évek alatt rászoktatjuk magunkat a szomjúság egy bizonyos
mértékig való elviselésére. Kritikus esetben vannak emberek, akik napi fél-egy
liter vizet is alig isznak meg.

Nem betegek vagyunk, csak szomjasak

Sokan nem állunk meg és nem gondolkodtunk el azon, hogy ha testünk főleg vízből
áll, hogyan fog csúcsteljesítményt nyújtani, ha nem iszunk rendszeresen vizet?

A skorbut a C-vitamin hiánya, a beriberi a B-vitamin hiánya, az anémia
vashiány, az angolkór pedig D-vitamin hiány. Pedig ezek csak az emberi
szervezet egy-egy összetevőjének hiányát mutatják. Komolyan hiheti bárki, hogy
ezek után megúszhatjuk, ha pont a vizet nem pótoljuk a szervezetünkből, ami a
testünk 75%-át teszi ki?

Az emberi test még akkor is vízhiányossá tud válni, ha bőséges vízmennyiség áll
a rendelkezésére. Az emberek, úgy tűnik ugyanis, hogy elvesztik szomjúság
érzetüket és a szükséges vízmennyiség utáni vágyukat. Nem ismerik fel
vízszükségletüket, ezzel fokozatosan egyre növekvő mértékben vízhiányossá válnak
és a kor előrehaladtával krónikusan dehidratálttá válnak (állandó jelleggel
fennálló vízhiányos állapot).
 

Nézzük meg, hogy mik a következményei a vízvesztésnek:

  • Vér sűrűsége
    növekszik (besűrűsödik),
  • Növekszik a
    káliumkoncentráltság -> szomjúság érzet alakul ki,
  • A
    szomjúságérzet már egy elkésett jelzés! Ilyenkor a vízveszteség már nagyobb,
    mint a testtömeg 1%-a, ami kb. háromnegyed liter víz hiányát jelzi!
  • Pulzusszám
    emelkedés!
  • A szívnek
    percenként 3-5 ütéssel többet kell végeznie ahhoz, hogy a sűrűbb vért a
    sejtekhez pumpálja, hogy a sejtek az izommunkához szükséges oxigénhez továbbra
    is hozzájussanak.

Néhány szó a szomjúságérzetről:

  • Az
    életkorral változik,
  • Minél
    idősebb valaki, annál kisebb a szomjúságérzete, ezért idősebb korban
    fokozottabban kell figyelni a folyadékpótlásra.
  • A szomjúság,
    a száraz száj érzés már egy elkésett jelzés!
  • A
    szomjúságérzet alapján a tényleges vízveszteségnek csak felét vagyunk képesek
    pótolni!

A fizikai
terhelés részben elnyomja a szomjúságot. Nem figyelünk oda annyira. Így ha
sokat dolgozunk, akkor szándékosan fordítsunk figyelmet a rendszeres
folyadékpótlásra!

Érdekesség: intenzív sporttevékenység közben, különösen nagy melegben a
vízveszteség mértéke elérheti a 2 litert óránként! 

A táblázat a vízveszteség mértékében a felmerülő tüneteket mutatja

1-5%

 6-10%

 11-20%

Szomjúság
Türelmetlenség
Étvágytalanság
Bőrpír
Emelkedő pulzusszám
Émelygés

Szédülés, fejfájás
Nehéz légzés
Végtagok bizsergése
Magas vérsűrűség
Nehéz nyálképzés
Nehézkes beszéd

Izomgörcsök
Homályos látás
Nyelési nehézség
Nagyothallás
Fájdalmas vizelés
Érzéketlen, ráncos bőr

Az emberi szervezet naponta átlagosan majdnem 2,5 liter vizet veszít:

  • Párolgás (bőr), izzadás: 500 ml
  • Kilélegzett levegő: 350 ml
  • Széklet: 150 ml
  • Vizelet: 1500 ml

Összesen kb.: 2500 ml naponta

Amint látszik pusztán izzadással
és légzéssel, napi majdnem 1
liter
folyadékot veszítünk (természetesen ez függ a
hőmérséklettől)!

Ehhez képest nézzük a bevitel oldalát egy átlagos esetben:

  • Folyadékok: 1000 ml
  • Táplálék: 1200 ml
  • A tápanyagok elégetése során
    keletkező víz: 300 ml

Összesen: 2500 ml naponta

A folyadékok általában nem tiszta vízből erednek. Ezzel mi a probléma? Például,
ha egészségesen élünk és gyümölcslevet iszunk, akkor a gyümölcslé szárazanyag
tartalmának feldolgozásához annak víztartalma nagyjából el is használódik. A
táplálékkal felvett vízmennyiség ugyancsak nem tekinthető a szervezet
vízellátásának, hiszen ez teljes egészében a táplálék feldolgozásra és a
szervezet méregtelenítésére fordítódik (sőt általában ez még kevés is hozzá). A
tápanyagok (zsírok fehérjék, szénhidrátok) elégetésével keletkezett víz az
egész vízforgalomhoz képest, talán ha vésztartaléknak elegendő.

A fenti átlagos napi bevitel hibája, hogy a méregtelenítési folyamatok
vízigényeit (ezek igénylik a legtöbb vizet) egyszerűen nem fedezi.

A fentieket figyelemben tartva a helyes napi bevitelnek tehát így kellene
kinéznie:

  • Tiszta víz:  2000 ml
  • Táplálék: 1200 ml
  • A tápanyagok elégetése során
    keletkező víz: 300 ml

Összesen: 3500 ml naponta

Dr. Batmanghelidj szerint a
szervezet napi tiszta vízszükséglete legalább 1,5 - 2 liter (6-8 vizespohár).
Ezt soha ne egyben, inkább szabályos időszakonként elosztva fogyasszunk!

A professzor tudományos értekezések, és konferenciák tucatjain bizonyította,
hogy szabályozott és rendszeres folyadékfogyasztással számos betegségtől és
fájdalomtól kímélhetnék meg az emberek magukat.

Milyen fájdalmakat lehet megelőzni a napi rendszeres vízfogyasztással?

  • Emésztőrendszeri fájdalmak
  • Reumatikus ízületi fájdalmak
  • Szívfájdalmak a járás során, vagy
    az esti pihenéskor
  • Alháti fájdalmak
  • Nyaki fájdalmak
  • Időszakos sántítás (járás közbeni
    lábfájdalmak)
  • Migrén és elhúzódó fejfájások
  • Vastagbélgyulladással járó
    fájdalmak és az azzal társuló székrekedéses fájdalmak

Egyéb problémák, amikre jótékony hatással van:

  • stressz oldása
  • magas vérnyomás
  • magas vérkoleszterin
  • testsúly többlet

Az emésztőrendszeri fájdalom sokszor az emberi test legfontosabb, a vízhiányról
hírt hozó jelzése.

Figyelem! Amikor ismétlőleges
fájdalmakat tapasztalunk annak ellenére, hogy vízbevitelünket több napon
keresztül rendszeressé és fokozottá tettük, a kórmegállapítás végett érdemes
orvoshoz fordulni.